Treceți la conținutul principal

Postări

Like!

Când prea mult chiar este prea mult ? Emoţiile pozitive şi intensitatea lor

Cercetarea ştiinţifică a dezvăluit cum emoţiile pozitive precum fericirea sunt.. pozitive, au efecte benefice. Este cumva la modă să fii fericit/ă sau să- ţi doreşti să devii fericit/ă. "Vânezi" şi tu fericirea ? A devenit un subiect atât de popular,  generând o industrie de speakeri motivaţionali, psihoterapeuţi şi întreprinderi de cercetare (mai multe, în referinţe) ! S-au scris cărţi cu reţete despre cum să înveţi fericirea, de multe ori fără a te informa că   nu este suficientă voinţa, motivaţia, fiind implicaţi şi alţi factori, ca de exemplu, cei genetici. În orice caz, să presupunem că eşti una dintre persoanele fericite, cu potenţial pentru fericire. Cât de fericit/ă îţi este benefic să fii ?  Când a fi prea fericit te poate face .. nefericit/ă ?  Este posibil aşa ceva ? Există o latură întunecată a fericirii ? Asta s-au întrebat şi cercetătorii care au studiat acest aspect al fericirii. Poate fericirea să ducă la rezultate negative a

Întâlnirea

Aud nu   ş tiu din ce parte întrebarea “Ce mai face doamna mea frumoas ă   ?”. S ă   m ă   orientez . M ă   g ă sesc dintr- odat ă   într-o situa ţ ie rar ă , mai ales c ă   nu mi se prea întâmpl ă   s ă   mi se strige astfel de întreb ă ri. De fapt,  nu mi se  întâmpl ă  chiar  deloc. Ca oric ă rui om aflat brusc într-o situa ţ ie neobi ş nuit ă , totu ş i cu o aur ă  de familiaritate dar prea vag ă , în minte-mi r ă sare-ntrebarea:  “Cu mine vorbe ş te ?”  Privesc în jur. Nimeni suficient de apropiat ca s ă   mai aud ă   întrebarea, cu excep ţ ia persoanei care a adresat-o, fire ş te   ş i se apropie.  Deci cu mine vorbe ş te. Parc ă -mi sun ă   familiar ă vocea si întrebarea. Cândva am mai auzit-o, dar înc ă   nu   ş tiu când. Apropierea persoanei care mai adaug ă   o întrebare la care r ă spunde tot ea, eu t ă când încontinuu, deslu ş e ş te misterul. - V ă  mai aduce ţ i aminte de mine ? V-am vândut ghiocei   ş i lalele.  

Dialog febril

Ş ti ţ i întâlnirile acelea în locuri obi ş nuite cu oameni neobi ş nui ţ i sau poate obi ş nui ţ i pentru acele locuri obi ş nuite , dar nu chiar atât de obi ş nuite ? C a s ă nu cresc gradul de (aparent ) nonsens ş i în acela ş i timp f ă r ă s ă elucidez întru totul misterul am s ă esen ţ ializez/sintetizez în cele ce urmeaz ă . Despre “a tr ă i clip ă , aici-acum” atunci când momentele ş i replicile se impregneaz ă -n creier ş i-n sim ţ uri, fragmente: -          De ce nu râde ţ i ? Râde ţ i, oameni buni ! Doar a ş a via ţa este mai frumoas ă, altfel..! (....) -          De ce nu r ă spunzi ? -          M ă gândeam la ceva. -          Aaa, toat ă lumea se gânde ş te la ceva.. (....) -          Ş tiu c ă sunt un circar, dar nu pot s ă fiu altfel ! -          De ce nu mergi la tv ? -          N-au ei bani pentru mine.. (....) -          S ă -mi aduce ţ i c ă r ţ i, dar nu din cele pe care le-am citit. Mai bine m ă suna

Festivalul George Enescu

Insight-uri ale unui psiholog Dincolo de maiestuozitatea   evenimentului de anvergur ă mondial ă cu ramifica ţ ii organizatorice multiple, am descoperit dedesubturile, ceea ce nu se cunoa ş te de obicei, ceea ce nu este evident ş i nu str ă luce ş te, dar prin care se str ă luce ş te. Ca o pu ţ in cunosc ă toare a celor de mai sus, dar o curioas ă si o consumatoare a unei astfel de muzici mai mult din fascina ţ ia pentru .. ceea ce se aude, cu care rezonez personal, decât pentru povestea inspira ţ ional ă , m-am bucurat de data aceasta s ă trec pu ţ in dincolo de aceast ă fascina ţ ie personal ă vag ă . Am ascultat interviuri despre  compara ţ ia intercultural ă a modului cum se inerpreteaza ş i compune , a rela ţ iei dirijor- orchestra, fragmente din biografiile acestora etc. ş i am v ă zut “the making of” . De la clasic la “neconven ţ ional” sau mai degrab ă o îmbinare a clasicului “neconven ţ ionalul” , de ex.: Am ajuns la concluzia c ă pr

Tu ai grijă de tine ?

A avea grijă de tine.. când şi cât te gândeşti la asta ? Câtă nevoie crezi că ai de asta ? Uneori trebuie să ţi se reamintească să ai grijă de tine ? Ţi s-a întâmplat să ţi se spună că te preocupi mai mult pentru ceilalţi decât pentru tine ? Dacă da, cum s-au modificat comportamentele tale din acel moment? Autoîngrijirea este un concept versatil. În domeniul sănătăţii l-am găsit utilizat în raport cu tulburarile mentale, cu sistemul de sănătate, cu locul de muncă etc. Am să mă refer în acest articol la ceva mai intim, mai personal, de fapt am să încep întrebându-te cum eşti în relaţia cu tine înainte să fii în relaţie cu ceilalţi ? După ce am răsfoit mediul online focalizată pe informaţii despre autoîngrijire (self- care) am găsit o multitudine de modalităţi aparent general valabile pentru a avea grijă de ţine, cum ar fi: 1.      A scrie într-un jurnal despre gânduri, întâmplări, emoţii pozitive şi negative 2.      A petrece timp cu sine mergând într-o pli

O să fim mai fericiţi ?

" -        Ce- o s ă  fac em cu toate fotografiile astea ? -       O s ă ne uit ă m la ele ş i o s ă ne aducem aminte. -       Toat ă via ţa  o s ă ne aducem aminte ? -       Toat ă nu ş tiu .... De fiecare dat ă când o s ă avem nevoie s ă ne aducem aminte. -       Adic ă o s ă fim mai ferici ţ i de câte ori o s ă ne aducem aminte? -       Nu ş tiu dac ă o s ă fi mai ferici ţ i.. "

Noi

În fa ţ a biroului pentru eliberare de acte a ş teapt ă s ă intre 2 persoane. Pentru simplificarea în ţ elegerii situa ţ iei ş i nu a personalit ăţ ii lor, le numesc A ş i B, alfabetul se va completa pe parcurs cu litere (persoane). C ş i D se apropie aproape simultan de intrare. S ă spunem la 2 pa ş i diferen ţă . C se gr ă be ş te înainte pe motiv c ă are doar de întrebat ceva la birou. Între timp A intr ă . Au r ă mas B, C ş i D. Apare ş i E care adreseaz ă întreb ă ri publicului de pe hol ş i se a ş eaz ă în rând dup ă C, în fa ţă lui D, nu dupa D. Cere permisiunea de a intr ă înaintea lui B invocând un oarecare motiv asem ă n ă tor cu al lui C. Acum B este în situa ţ ia decidentului:   s ă acorde/ nu permisiunea lui E de a intra înaintea lui ş i implicit înaintea lui C ş i D. Între timp mai apar ş i F ş i G. Între timp   A iese ş i nimeni nu intr ă . B nu se hot ă r ăş te înc ă ce s ă r ă spund ă întreb ă rii lui E deci ce s ă fac ă .