Social media este expresia exhibiționismului nostru.
Imaginea și informațiile de pe de profil se schimbă frecvent parcă încercând o perfectizare absolută a momentului prezent. Mai vedem în viitor...
Poate că și dorința de a comunica într-o lume în care nimeni nu te ascultă (mergi la psiholog, psihoterapeut!) un conținut veridic într-o lume a fake-news-urilor și a anonimatului social (excepțiile fac influencerii, desigur) stă la baza acestui tfenomen.
Peste decenii, poate va există cineva genial probabil dintr-un post post n post modernism care va explică ce ni se întâmpla acum dincolo de ”studiile” din psihologie absolut critice cu convingerea că au dreptate.
Un fapt clar este că sfera esteticii a ajuns să joace un rol din ce în ce mai important în lumea de astăzi, modelând fiecare aspect al culturii noastre contemporane și al vieții de zi cu zi, de la practicile noastre de consum, la modul în care folosim internetul și întregul stil de viață.
Cuvântul anului din dicționarul Oxford pentru 2013 este selfie. În esența sa, selfie-ul este pur și simplu un autoportret digital partajat pe internet. Ca și cu toate tendințele tehnologice, selfie-ul suferă de mult hype (pentru a utiliza un cuvant actual pentru faptul ca prezinta foarte mult interes) și chiar de și mai multe critici.
Este selfie-ul benefic dau nu?
Universitatea si selfie-ul
Cu
toate criticile aduse practicii, la colegiul de arte liberale,
University of Nebraska, mai multi membri ai facultății au explorat
utilizarea selfie-ului ca o metodă eficientă si un instrument
pedagogic în sălile de clasă.
In experimente cu
mediul, s-a constatat ca desi selfie are reputația de a fi o
expresie narcisică a individului, studenții construiesc comunitatea
prin producerea și distribuirea autoportretului digital. Aguta de
asemenea la dezvoltarea abilităților tehnologice și
exprimarea lor în limbi noi prin intermediul selfie-ului.
În ciuda modurilor diferite în care se tilizeaza selfie-ul, există un de acord că selfie-urile întâlnesc studenții acolo unde sunt, arătându-le, de asemenea, că pot posta pe tweet sau snapchat în scopuri mai semnificative.
Pofesorii țin cont de obiectivele academice atunci când atribuie selfie-uri si spera sa arate studenților că rețelele sociale pe care le folosesc zilnic pot fi adesea
academice,
facilitează învățarea și
aduce oamenii împreună în jurul valorilor importante.
O
parte a profesiei unui educator este de a ajuta elevii să-și
îndrepte atenția asupra lor înșiși pentru a fi critici cu
propriile ideologii, perspective și obiceiuri. Elevii își întorc
deja telefoanele mobile spre interior, folosind fotografii și
videoclipuri pentru a crea portrete. Proesorii își pot învăța
elevii
cum să fie consumatori critici și producători de
continut online si să folosească mediul online pentru exprimarea
ucrurilor care contează cu adevărat și se prezintă cine sunt.
Selfie-ul poate fi o tendință tehnologică ușoară, dar constatăm că poate produce rezultate educaționale serioase.
Psihologia selfie-ului
În contrast cu studii anterioare care au găsit ca persoanele care-si fac selfie au un well-being și o stima de sine scăzute, simptome depresive crescute, un studiu din acest an arata contrariul la adultii tineri.
Scopul studiului de mai sus a fost de a investiga dacă comportamentul de selfie-uri este benefic pentru bunăstarea mentală a adulților tineri și de a investiga diferența dintre problemele psihologice dintre persoanele cărora le place să-și facă selfie-uri și cei cărora nu le place.
Concluzii și limitări
Rezultatele au arătat că comportamentul de selfie este corelat negativ cu scorul de depresie, ceea ce înseamnă că mai multe selfie-uri pot duce la mai puține simptome depresive. De asemenea, s-a constatat că persoanele cărora le place să facă selfie-uri și să posteze mai mult selfie-uri pe rețelele sociale au prezentat mai puține simptome depresive, o mai bună stimă de sine și mai puțină suferință psihologică decât persoanele cărora nu le place să facă și să posteze selfie-uri. Rezultatele pot fi luate pentru a indica faptul că persoanele cărora le place să facă sau să posteze selfie-uri mai mult prezintă o stare mai mare de bunăstare mentală și mai puține probleme psihologice. Totuși, este nevoie de mai multe date.
Mai multe informații:
A_STUDY_OF_DIGITAL_COMMUNICATIONS_BETWEEN_UNIVERSITIES_AND_STUDENTS
https://www.academia.edu/36947276/A_STUDY_OF_DIGITAL_COMMUNICATIONS_BETWEEN_UNIVERSITIES_AND_STUDENTS
The Selfie as a Pedagogical Tool in a College Classroom
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/87567555.2014.933168
Articol integral
https://sci-hub.se/10.1080/87567555.2014.933168
Is Selfie Taking Behavior Beneficial for the Mental Wellbeing of Young Adults?
https://www.banglajol.info/index.php/DUJBS/article/view/75818
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Spune-ți părerea!