Încercând
să-mi ordonez monștrii din bibliotecă (ca și cum ar fi ușor să
faci asta cu monștrii..), ochii mi-au căzut pe o carte cumpărată
cam demult, pe vremea naivităţii mele în psihologie, nu ca acum
m-aș considera vreo expertă,doar atât cât permit 5 ani de formare
în domeniu + studiu continuu individual:”Despre fenomenul
spiritului în artă și știința”, C.G. Jung. Acum mi-au atras
atenția (departe de fascinaţia de la prima citire) câteva
rânduri, mai exact un capitol din care am extras rândurile cu care
și sunt complet de acord, anume:
Social media este expresia exhibiționismului nostru. Imaginea și informațiile de pe de profil se schimbă frecvent parcă încercând o perfectizare absolută a momentului prezent. Mai vedem în viitor... Poate că și dorința de a comunica într-o lume în care nimeni nu te ascultă (mergi la psiholog, psihoterapeut!) un conținut veridic într-o lume a fake-news-urilor și a anonimatului social (excepțiile fac influencerii, desigur) stă la baza acestui tfenomen. Peste decenii, poate va există cineva genial probabil dintr-un post post n post modernism care va explică ce ni se întâmpla acum dincolo de ”studiile” din psihologie absolut critice cu convingerea că au dreptate. Un fapt clar este că sfera esteticii a ajuns să joace un rol din ce în ce mai important în lumea de astăzi, modelând fiecare aspect al culturii noastre contemporane și al vieții de zi cu zi, de la practicile noastre de consum, la modul în care folosim internetul și întregul stil de viață. Cuvântul anului din ...
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Spune-ți părerea!