Treceți la conținutul principal

Like!

Copiii sunt înțelepți 1


Mulți dintre noi le povestim copiilor despre un bărbat rotund, cu barbă în roșu care trăiește în tundra înghețată din vârful lumii. El are sarcina de a judeca valoarea morală a copiilor de pretutindeni. Are o listă. A verificat-o de două ori, vorbe din popor.

Li se promite copiilor că, la o dată binecunoscută și pe întuneric, se va strecura în casele lor. Aici, judecată lui va fi pronunțată. În pregătire, este obișnuit să ridici și să decorezi un copac în interiorul casei tale și să lași sub el prăjituri bogate în grăsimi și lapte bogat în nutrienți.

De ce ar crede copiii ceva atât de absurd? Cum ajung copiii să discrimineze ceea ce este real și ce nu?

Copiii sunt înțelepți!

S-ar putea să fim tentați să credem că  ei, copiii, sunt deosebit de sensibili la fantastic și nu-l diferentiază de realitate.. Și, deși acest lucru nu poate fi în întregime nedrept, copiii se angajează într-o mare varietate de comportamente judicioase și sceptice. Obligarea lor să creadă fantasticul fără eforturi considerabile este foarte dificilă.

Într-un studiu, cunoscut sub numele de studiul „Prințesa Alice”, cercetătorii le-au spus copiilor despre prințesa invizibilă și imaginară Alice, care era „prezentă” în cameră și așezată pe un scaun din apropiere. După această, copiii au fost lăsăți singuri și li s-a dat posibilitatea să trișeze într-o sarcină pentru o recompensă. În timp ce unii copii se uitau la scaunul gol, mai puțini încă fluturau mâinile prin locația aparentă a lui Alice și existau doar dovezi statistice foarte slabe că această inducție a influențat comportamentul copiilor. 

Resurse bibliografice:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S002209651100035X

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00221325.2011.554921?journalCode=vgnt20

https://srcd.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/cdev.12081

https://srcd.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1467-8624.2008.01248.x#b33




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Rolul culorii în mediile pentru promovarea sănătății 1

  Sursa imaginii: https://www.pexels.com/photo/abstract-painting-1595649/ Puțină biologie… teoria fără de care practica nu ar fi posibilă Culoarea este o parte a prcesului percepției din mediul înconjurător în funcţie de diferenţele de lungimi de undă ale luminii. Culoarea este percepută de ochi și interpretată de creier. Perceperea culorii este un proces complicat care implică atributele sursei de lumină, textura suprafețelor și interpretări neurologice. Lumina se reflectă pe suprafețe și transmite un răspuns electrochimic la ochi, care se traduce în culoare în creier. Sunt suprafețe colorate diferite separate printr-un model diferit de semnale neuronale care sunt generate de receptorii de culoare din retina ochiului. Culoarea este un factor fundamental în designul de mediu. Oamenii consideră adesea răspunsul la culoare ca fiind instinctiv și simplu, dar implică o interacțiune foarte complexă între lumina, ochi și creier. Rolul culorii este important nu doar pentru că influenţează

Cine ești, cine sunt?

Rândurile de mai jos nu sunt propriu-zis despre (re)găsirea identităţii sau autocunoaştere deşi dacă vrei.... pot fi şi  despre asta. Pentru un timp oamenii fac parte constitutiv ă  din viața, din acțiunile, din gândurile, angoasele și euforiile, din liniștea și visurile tale.  Pentru același timp tu ești parte constitutivă din viața acelor oameni. Dacă timpurile voastre nu se sincronizează  atunci viețile voastre interioare coexstă.... un timp.  Dacă timpurile voastre se sincronizează  atunci viețile voastre interiare coexstă pentru un timp nelimitat, simultan cu căderile, cu zborurile, cu întoarcerile și abandonul temporar.  Ce rămâne totuși pe tărâmul rugos al amintirilor incerte și ele, poate la fel de incerte ca prezentul însuși? \

Decizia

Vin uneori momentele Acelea .... Acelea, le ştim cu toţii.Pot fi chiar toate, de ce nu?  Atunci când sim ţi  nu ştiu ce în stomac şi devine şi mai clară relaţia dintre minte şi corp.  Atunci când luarea unei decizii se impune cu desăvârşire. Nu suportă amânare, fie şi subiectiv (de fapt, de cele mai multe ori mai întâi subiectiv). O răscruce nu de vânturi, ci de gânduri se prezintă în faţa ochilor  ş i a minţii, de fapt în faţa fiinţei pe de-a-ntregul. O răscruce cu toată ambivalenţa ei de 2 c ă i sau mai multe. Să rămâi pe loc sau să înaintezi şi-n ce fel ? Ce să faci ? Sa  î ncepi cu conceptualizarea  rămasului pe loc  şi  a  înaint ării  şi implica ţii sau s ă   r ă mai indiferent (la tine  însuți )? Acestea sunt întrebările.