Schimburile de cadouri pot dezvălui modul în care oamenii gândesc unii despre ceilalţi, ceea ce valorizează şi ce-i bucură, precum şi modul în care aceştia construiesc şi menţin relaţiile. Stiai deja, nu ?
Cercetătorii au explorat diverse aspecte ale oferirii şi
primirii cadoului:
·
cum se aleg cadouri
·
cum sunt utilizate de către beneficiari
·
impactul asupra relaţiei dintre donatori şi
receptori
Carduri, cadouri personalizate, cadouri materiale sau
experienţe ?
Mai multe, mai jos.
Un studiu a investigat inacceptabilitatea banilor ca un cadou în relaţii care variază în
status şi grad de intimitate. În general, gradul de intimitate a dictat suma
cheltuită pentru un cadou, în timp ce statusul a avut un efect mai mare asupra
inacceptabilităţii banilor ca un cadou.
Studii recente au relevat existenţa unor constrângeri cu privire la utilizarea banilor ca un
cadou.
S-a arătat că în orice relaţie un cadou trebuie să fie capabil să transmită informaţii semnificative
cu privire la nivelul de intimitate şi tipul de relaţii existente între donator şi
primitor.
S-a mai constatat că banilor le lipsesc atributele necesare
pentru transmiterea informaţiilor referitoare la nivelul de intimitate. De
asemenea, posedă atribute care pot transmite mesaje eronate referitoare la
status.
Cum se întâmplă în cazul tău ca donator respectiv ca
acceptor ?
Crezi şi tu că a oferi bani ca şi cadou este
nepotrivit ?
Care este concluzia bazată pe cercetare a economiştilor versus cea a antropologilor despre asta ?
Economiştii sunt centraţi pe ideea de utilitate însă
scopul unui cadou este cu adevărat acesta ? Ce fel de utilitate?
În schimb, există numeroase studii antropologice care
arată că a dărui este şi a fost întotdeauna o acţiune determinată de alţi factori.
Care sunt aceştia ? Ce a studiat
antropologul Wendy James, printre alţii?
Pentru detalii, mai jos.
Cum ar fi să dăruieşti din timpul propriu? Faci asta?
http://www.pbs.org/newshour/making-sense/why-not-give-money-instead-of/
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Spune-ți părerea!